Schița de curs

Introducere

  • Panorama caracteristicilor și aplicațiilor C

Prepararea Mediului de Dezvoltare

  • Alegerea unei IDE-uri (Medii de Dezvoltare Integrată)
  • Configurarea compilatorului

Scrierea unui Program Exemplu

  • Definirea problemei
  • Codificarea în funcție de cerințe

Definirea Domeniului Variabilelor și Funcțiilor

  • Înțelegerea domeniului, vizibilității și duratei vieții variabilelor
  • Lucrul cu clasele de stocare: auto, extern, register, static

Administrarea Datelor într-un Program C

  • Mai multe decât tipurile de date primitive
  • Lucrul cu tipuri de date avansate: structuri, liste legate, etc.
  • Stocarea diferitelor tipuri de date în aceeași locație de memorie

Modificarea Proprietăților unei Variabile

  • Mai multe decât modificatorii de tip
  • Lucrul cu calificatorii de tip: constant, volatile, etc.

Manipularea Biților în C

  • Lucrul cu date mai mici decât un octet
  • Lucrul cu operatori de manipulare a biților

Controlul Fluxului Programului

  • Mai multe decât secvențierea
  • Folosirea instrucțiunii goto

Citirea și Scrierea Datelor

  • Recapitularea funcțiilor de Intrare/Ieșire
  • Mărirea citibilității ieșirilor

Dezvoltarea Codului Cross-Platform

  • Înțelegerea directivelor compilatorului
  • Compilarea codului condițional

Mărirea Performanței Programului

  • Macro-uri vs funcții
  • Definirea macro-urilor pentru a rula fragmente de program

Alocarea Memoriei Dinamică

  • Vantajul utilizării pointerelor: viteza de execuție
  • Pointeri la funcții
  • Accesarea memoriei și manipularea adreselor

Depanarea unui Program C

  • Tehnici avansate pentru verificarea, detectarea și corectarea erorilor
  • Lucrul cu gdb (Gnu Debugger)

Crearea unei Biblioteci Statische

  • Cum se linkă o bibliotecă statică în fișierul executabil
  • Crearea unei biblioteci statice

Crearea unei Biblioteci Compartionate (Dinamice)

  • Biblioteci statice vs biblioteci compartionate (dinamice)
  • Cum se linkă și încarcă în memorie o bibliotecă compartită la rulare
  • Crearea unei biblioteci compartionate

Abstractizarea Datelor din Programul Dvs.

  • Panorama interfeței, specificațiilor și implementării
  • Crearea unui tip de dată abstract
  • Testarea regresiv a unui tip de dată abstract

Căutarea și Sortarea Datelor

  • Căutarea în tabele folosind căutare liniară, binară, etc.
  • Sortarea tabelelor folosind sortarea prin selecție, inserare, bublonare

Comunicarea Interproces și Semnalele

  • Înțelegerea proceselor, socket-urilor și semnalelor
  • Implementarea IPC (comunicare interproces) folosind fișiere compartionate, memorie compartită, pipe-uri, cozi de mesaje, socket-uri, semafoare, etc.

Rularea Programului Dvs. în Paralel

  • Rularea diferitelor părți ale unui program simultan prin multithreading
  • Scrierea unui thread

Programare Rețea Avansată

  • Recapitularea protocoalelor TCP, UDP, IP și alte protocoale dominante
  • Servirea mai multor porturi, supraviețuirea disrupțiilor rețelei brusc, etc.
  • Scrierea de API-uri puternice pentru socket-uri

Către Cod de Înaltă Calitate

  • Revizuirea codului între perechi și programarea paralelă
  • Importanța codificării iterative (refactoring)

Sumeazări și Concluzii

Cerințe

  • Experiență în programare C

Audiență

  • Programatori
  • Dezvoltatori
 28 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (2)

Cursuri viitoare

Categorii înrudite