award icon svg Certificate

Schița de curs

Introducere în Trecerea în Revistă a Ingineriei Sistemelor

  • Motivație
  • Procesul de Inginerie a Sistemelor
  • Aplicarea Tipică a Procesului de Inginerie a Sistemelor
  • Abordarea Bazată pe Documente vs. Abordarea Bazată pe Modele pentru Ingineria Sistemelor
  • Revizuire Rapidă a SysML
    • Scopul și Caracteristicile Cheie ale SysML
    • Prezentare Generală a Diagramelor SysML
    • Introducerea SysML-Lite
    • O Metodologie Simplificată de MBSE
      • Curba de Învățare pentru SysML și MBSE
  • Acoperirea Certificării OCSMP și SysML
  • Prezentare Generală a Modelului SysML cu Diagramă

Diagrama de Pachet

  • Prezentare Generală
  • Definirea Pachetelor folosind o Diagramă de Pachet
  • Organizarea unei Ierarhii de Pachete
  • Afișarea Elementelor Care Pot Fii Aduse în Pachet pe o Diagramă de Pachet
  • Pachete ca Spații Nume
  • Importarea Elementelor Model în Pachete
  • Afișarea Dependențelor dintre Elementele Care Pot Fii Aduse în Pachet

Blocuri

  • Diagrama de Definire a Blocului
  • Modelarea Structurii și Caracteristicilor Blocurilor folosind Proprietăți
  • Fluxuri
  • Comportamentul Blocului
  • Modelarea Interfețelor folosind Porturi
  • Modelarea Ierarhiilor de Clasificare folosind Generalizarea
  • Modelarea Configurărilor Blocului folosind Instanțe
  • Semantica Blocurilor

Constrângeri

  • Expresii de Constrângere
  • Encapsularea Constrângerilor în Blocuri de Constrângere pentru a Permite Reutilizarea
  • Utilizarea Compoziției pentru a Construi Blocuri Complex de Constrângere
  • Utilizarea unei Diagramă Parametrică pentru a Lega Parametrii Blocurilor de Constrângere
  • Constrângerea Proprietăților cu Valori ale unui Bloc
  • Captarea Valorilor în Configurările Blocului
  • Constrângerea Proprietăților Dependente de Timp pentru a Facilita Analiza Bazată pe Timp
  • Utilizarea Blocurilor de Constrângere pentru a Constrânge Fluxurile de Iteme

Activități

  • Diagrama de Activitate
  • Acțiuni – Fundamentul
  • Fluxuri de Obiecte și Control
  • Semnale și Alte Evenimente
  • Structurarea Activităților
  • Modelarea Avansată a Fluxurilor
  • Modelarea Constrângerilor asupra Execuției Activităților
  • Relaționarea Activităților cu Blocuri și Alte Comportamente
  • Modelarea Ierarhiilor de Activitate folosind Diagrama de Definire a Blocului
  • Diagrama Functionality Flow Block Îmbunătățită
  • Executarea Activităților

Modelarea Comportamentului Bazat pe Mesaje cu Interacțiuni

  • Diagrama de Secvențe
  • Contextul pentru Interacțiuni
  • Trăsuri de Viață (Lifelines)
  • Schimbul de Mesaje între Trăsurile de Viață
  • Reprezentarea Timpului pe o Diagrama de Secvențe
  • Scenarii Complexe folosind Fragmente Combinat
  • Interacțiuni Complex
  • Descompunerea Trăsurilor de Viață pentru a Reprezenta Comportamentul Intern

Diagrama de Mașină de Stare

  • Comportament Bazat pe Evenimente și Mașina de Stare
  • Specificarea Stărilor
  • Trecerea între Stări
  • Apeluri de Operații
  • Ierarhii de Stare
  • Contrastarea Statelor Discrete și Continuu

Diagrama de Casă de Utilizare (Use Case)

  • Utilizarea Actorilor pentru a Reprezenta Utilizatorii unui Sistem
  • Utilizarea Caselor de Utilizare pentru a Descrie Funcționalitatea Sistemului
  • Elaborarea Caselor de Utilizare cu Comportamente

Modelarea Cerințelor Textuale și Relația lor cu Designul

  • Diagrama de Cerințe
  • Reprezentarea unei Cerințe Textuale în Model
  • Tipuri de Relații dintre Cerințe
  • Relații Transversale
  • Reprezentarea Rătionamentului pentru Relațiile dintre Cerințe
  • Afișarea Cerințelor și a Relațiilor lor în Tabele
  • Modelarea Ierarhiilor de Cerințe în Pachete
  • Modelarea Ierarhiei de Conținut a Cerințelor
  • Modelarea Derivării Cerințelor
  • Afirmația că o Cerință este Satisfăcută
  • Verificarea faptului că o Cerință este Satisfăcută
  • Reducerea Ambiguităților Cerințelor folosind Relația de Refinare
  • Utilizarea Relației de Urmărire Generală
  • Reutilizarea Cerințelor folosind Relația de Copiere

Alocări

  • Relație de Alocare
  • Notația de Alocare
  • Tipuri de Alocare
  • Reutilizarea: Specificarea Definiției și Utilizării în Alocare
  • Alocarea Comportamentului Structurii folosind Alocarea Funcțională
  • Alocarea Fluxurilor de Comportament Fluxurilor Structurale
  • Alocarea între Ierarhii Structurale Independente
  • Modelarea Alocării Fluxurilor Structurale
  • Alocarea Proprietăților Profund Nestruclurate
  • Evaluarea Alocării într-un Model de Utilizator

Personalizarea SysML pentru Domenii Specifice

  • Specificația și Arhitectura Limbajului SysML
  • Definirea Bibliotecilor de Modele pentru a Forni Constructe Reutilizabile
  • Definirea Stereotipurilor pentru a Extinde Conceptele SysML
  • Extinderea Limbajului SysML folosind Profiluri
  • Aplicarea Profiliurilor la Modele de Utilizator pentru a Utiliza Stereotipurile
  • Aplicarea Stereotipurilor când Se Construiește un Model
  • Definirea și Utilizarea Punctelor de vedere pentru a Genera Vederi ale Modelului

Metoda de Inginerie a Sistemelor Orientată pe Obiecte

  • Prezentare Generală a Metodei
  • O studiu de caz/exemplu

Integrarea SysML într-un Mediu de Dezvoltare a Sistemelor

  • Specificarea unui Mediu de Dezvoltare Integrat al Sistemelor
  • Mecanisme de Schimbare a Datelor
  • Selectarea unui Instrument de Modelare a Sistemelor

Implementarea SysML într-o Organizație

  • Proces de Îmbunătățire
  • Elemente ale Strategiei de Implementare

Cerințe

Delegații trebuie să aibă o certificare OCSMP Model Builder - Fundamental înainte de a participa la instruire

 28 ore

Numărul de participanți


Prețul pe participant

Cursuri viitoare

Categorii înrudite