Schița de curs
1. Introducere la Gestiunea Continuității Afacerilor
Această secțiune a modulului oferă o introducere de bază la disciplina gestiunii continuității afacerilor, descrie cum ar trebui să se integreze în strategia generală a unei afaceri și oferă o prezentare succintă a gestionării riscurilor.
1.1 Necessitatea Gestiunii Continuității Afacerilor
1.2 Contextul Gestiunii Continuității Afacerilor în cadrul afacerii
1.3 Leadership și angajamentul managementului superior la continuitatea afacerilor
1.4 Trecere în revistă a fundamentelor gestionării riscurilor
1.5 Ciclul de Viață al Institutului Continuității Afacerilor
2. Politica și Programul GCA
Această secțiune a modulului descrie atât stadiile inițiale, cât și cerințele pentru gestionarea continuă a programului de gestiune a continuității afacerilor.
2.1 Activități inițiale
2.2 Implementarea Programului GCA
2.3 Continuitatea lanțului de aprovizionare
2.4 Documentare
3. Înțelegerea Organizației (Analiză) – 10 ore
Această secțiune a modulului descrie cum gestionarul continuității afacerilor își abordează înțelegerea organizației și inițiază programul de gestiune a continuității afacerilor.
3.1 Identificarea zonelor critice ale afacerii
3.2 Terminologie
3.3 Analiza impactului afacerii
3.4 Analiza cerințelor de continuitate
3.5 Evaluarea amenințărilor și vulnerabilităților
3.6 Scanare pe termen lung
3.7 Evaluarea riscurilor
3.8 Evaluarea opțiunilor
3.9 Argumentarea proiectelor și aprobarea programului
4. Determinarea strategiei de continuitate (Design)
Această secțiune a modulului descrie cum organizația dezvoltă o strategie generală de continuitate a afacerilor.
4.1 Opțiuni strategice
4.2 Persoane
4.3 Spații
4.4 Procese și proceduri
4.5 Tehnologie
4.6 Informație
4.7 Lanțul de aprovizionare
4.8 Stakeholderi
4.9 Situații de urgență civile
5. Răspunsul la Continuitatea Afacerilor (Implementare) – 6 ore
Această secțiune a modulului descrie cum organizația dezvoltă și implementează răspunsul la continuitatea afacerilor.
5.1 Structura generală de răspuns incident
5.2 Tipuri de plan
5.3 Planurile de gestionare a incidentelor
5.4 Planurile de continuitate a afacerilor
5.5 Planurile de recuperare în caz de dezastru
5.6 Planurile de reînnoire a afacerilor
6. Exercitarea, menținerea și revizuirea (Validare) – 4 ore
Această secțiune a modulului descrie programul general de exercitare, menținere și revizuire a continuității afacerilor.
6.1 Exercitarea și testarea planurilor
6.2 Menținerea planurilor
6.3 Revizuirea planurilor
7. Integrarea Conștientizării Continuității Afacerilor în Organizație – 3 ore
Această secțiune a modulului descrie cum ar trebui să se integreze conștientizarea continuității afacerilor în organizație.
7.1 Conștientizare generală
7.2 Formarea de competențe
8. Aneexe
Această secțiune a modulului descrie programul general de gestiune a continuității afacerilor.
8.1 Glosarul termenilor și definițiilor
8.2 Referințe
Cerințe
Candidații ar trebui să aibă ideal 1-2 ani de experiență în gestiunea continuității afacerilor. O cunoaștere a Normei ISO 22301:2019 pentru continuitatea afacerilor ar fi beneficiară. Cursul va beneficia în principal persoanelor deja implicate în domeniile de gestiune a continuității afacerilor, inclusiv managerii de afaceri responsabili pentru funcțiile operaționale.