Schița de curs

Modulul 1: Prezentare generală și arhitectură

Înainte de a implementa Operations Manager, este important să înțelegeți principalele caracteristici și funcționalități pe care le oferă. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți modul în care Operations Manager poate fi utilizat pentru a rezolva multe dintre problemele comune care apar în cloud sau în centrele de date, cum ar fi asigurarea menținerii nivelurilor de servicii și a disponibilității și performanței optime a aplicațiilor esențiale pentru linia de afaceri.

Operations Manager este o soluție de monitorizare cuprinzătoare care necesită o planificare atentă înainte de a fi implementată în orice mediu IT. Trebuie să înțelegeți cerințele hardware și software ale soluției și orice implicații de securitate care pot apărea, cum ar fi monitorizarea computerelor într-o limită de încredere, într-o rețea perimetrală sau într-un cloud public. Atunci când configurați spațiul de stocare pentru bazele de date Operations Manager, trebuie să aveți o bună înțelegere a numărului de calculatoare și dispozitive care sunt monitorizate pentru a dimensiona corespunzător bazele de date.

Acest modul prezintă studenților componentele conținute într-un grup Operations Manager Management și descrie dependența și relațiile dintre diferitele componente. Studenților li se va arăta cum să planifice și să proiecteze un Operations Manager Management Group.

Lecții

  • Prezentare generală a managerului de operațiuni
  • Prezentare generală a caracteristicilor cheie din Operations Manager
  • Prezentare generală a componentelor de bază și a topologiei
  • Abordarea problemelor de cloud și de centru de date prin utilizarea Operations Manager
  • Planificarea și dimensionarea System Center 2012 R2 Operations Manager

Modulul 2: Implementarea unui nou grup System Center 2012 R2 Operations Manager Management Group

Atunci când planificați o nouă implementare a Operations Manager, pe lângă cerințele hardware și de dimensionare pe care le aveți, trebuie să luați în considerare și alți factori. De asemenea, trebuie luați în considerare factori precum conturile de securitate de care are nevoie Operations Manager și designul grupului Management. De exemplu, este posibil să aveți cerința de a instala două Grupuri Management separate pentru a scala Operations Manager pentru a satisface cerințele dumneavoastră de monitorizare.

După instalarea Operations Manager, ar trebui să cunoașteți, de asemenea, unele dintre cele mai comune setări care trebuie configurate, cum ar fi setările de păstrare a datelor (îngrijirea bazei de date) și setările de aprobare a instalării manuale a agenților. De asemenea, ar trebui să cunoașteți metodele de desfășurare a agenților care sunt disponibile, inclusiv când ar trebui să utilizați metoda de instalare prin consolă (sau push) sau metoda de instalare manuală pentru a desfășura un agent în Operations Manager.

Lecții

  • Prezentare generală a considerațiilor de securitate
  • Proiectarea grupului Management
  • Instalarea System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Configurarea setărilor implicite ale Operations Manager
  • Implementarea agentului Operations Manager
  • Configurarea monitorizării excepțiilor fără agent (AEM)
  • Configurarea serviciilor de colectare a auditurilor

Modulul 3: Actualizarea Operations Manager

Dacă ați făcut deja investiții în Operations Manager 2007 R2, este important să înțelegeți calea de actualizare de la Operations Manager 2007 R2 la System Center 2012 R2 Operations Manager.

Actualizarea componentelor de bază la System Center 2012 R2 Operations Manager poate fi efectuată numai pe un mediu Operations Manager 2007 R2 sau ulterior. Versiunile anterioare ale Operations Manager, cum ar fi Operations Manager 2007 SP1, trebuie să fie actualizate la Operations Manager 2007 R2 înainte de a putea fi actualizate la System Center 2012 Operations Manager. În plus, instalarea Operations Manager 2007 R2 trebuie să ruleze cel puțin Cumulative Update 4.

Înainte de a face upgrade la System Center 2012 Operations Manager, trebuie îndeplinite câteva sarcini importante. În acest modul vom aborda ordinea de actualizare care trebuie aplicată atunci când faceți upgrade la System Center 2012 Operations Manager.

Înainte de a se putea efectua actualizarea la System Center 2012 R2 Operations Manager, grupul Management trebuie să ruleze System Center 2012 SP1 Operations Manager.

Lecții

  • Prezentare generală a planificării migrării și a actualizării
  • Actualizarea la System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Migrarea la System Center 2012 R2 Operations Manager

Modulul 4: Configurarea monitorizării Fabric și a aplicațiilor

Odată ce Operations Manager este implementat și agenții sunt instalați pe computerele care găzduiesc aplicațiile și serviciile pe care trebuie să le monitorizați, trebuie să instalați Management pachete pentru a începe monitorizarea acestora. Înainte de a instala Management Packs trebuie să înțelegeți conceptele Management Packs, inclusiv toate elementele unui Management Pack.

De asemenea, trebuie să înțelegeți cum să configurați monitorizarea fabric și a aplicațiilor în Operations Manager pentru mediile cloud private și publice, inclusiv modul în care Operations Manager și Virtual Machine Manager sunt integrate și cum integrați Operations Manager cu Windows Azure.

De asemenea, ar trebui să înțelegeți cum să configurați Management Packs pentru a monitoriza aplicațiile care rulează pe structura dumneavoastră, cum ar fi Microsoft SQL Server, IIS Server și SharePoint Server. În cele din urmă, ar trebui să înțelegeți cum să configurați integrarea dintre Operations Manager și System Center Advisor, astfel încât să puteți vizualiza alertele Advisor referitoare la componentele și aplicațiile fabric-ului dumneavoastră.

Lecții

  • Introducere în Management Pachete
  • Configurarea monitorizării dispozitivelor de rețea
  • Configurarea monitorizării fabricilor
  • Configurarea monitorizării aplicațiilor

Modulul 5: Monitorizarea performanței aplicațiilor

Cele mai multe organizații utilizează cadrul Microsoft .NET pentru a construi aplicații personalizate, cum ar fi pentru site-urile web intranet. Deoarece nu va exista un Management Pack disponibil pentru aceste aplicații personalizate, trebuie să înțelegeți cum se configurează Application Performance Monitoring (APM) în Operations Manager. APM oferă o monitorizare extinsă pentru aplicațiile bazate pe .NET și Java, care include atât monitorizarea serverului, cât și cea a clientului.

În plus față de monitorizarea aplicațiilor .NET direct prin Operations Manager, este important să înțelegeți cum poate fi utilizat APM cu funcționalitatea completă a Visual Studio IntelliTrace Collector pentru a colecta urme complete de profilare a aplicațiilor. Cu System Center 2012 puteți integra, de asemenea, Operations Manager cu Team Foundation Server. Este important să înțelegeți cum se configurează această integrare, astfel încât Operations Manager să poată fi utilizat pentru a sincroniza alertele cu elementele de lucru din Team Foundation Server.

Lecții

  • Monitorizarea performanței aplicațiilor
  • Utilizarea IntelliTrace
  • Integrarea Team Foundation Server

Modulul 6: Monitorizarea serviciilor de la un capăt la altul

Atunci când se monitorizează aplicațiile cheie ale liniei de afaceri, monitorizarea trebuie efectuată atât din perspectiva centrului de date, cât și din perspectiva utilizatorului final. În acest modul veți învăța cum puteți crea tranzacții sintetice pentru a măsura performanța utilizatorului final.

De asemenea, veți învăța cum să combinați monitorizarea componentelor cu tranzacții sintetice în modelele de aplicații distribuite care descriu relația dintre diferitele componente ale unei aplicații. Acest lucru oferă o vedere unică pentru identificarea cauzei traseului și a impactului oricărei potențiale întreruperi de serviciu.

În cele din urmă, veți învăța cum să creați tablouri de bord Visio pentru a arăta sănătatea în timp real utilizatorilor externi.

Lecții

  • Management Șabloane de pachete
  • Modele de aplicații distribuite
  • Monitorul serviciilor globale
  • Tablouri de bord Visio în timp real

Modulul 7: Tablouri de bord, tablouri de bord și raportare

Vizualizarea stării de sănătate a serviciilor și aplicațiilor în Operations Manager este o caracteristică cheie care permite crearea rapidă și ușoară de vizualizări dintr-o privire. Aceste vizualizări (sau tablouri de bord) pot afișa instantaneu performanța și disponibilitatea pentru una sau mai multe aplicații într-un singur panou.

Este important să înțelegeți cum să creați tablouri de bord și tablouri de bord pentru a oferi diferitelor tipuri de utilizatori din cadrul întreprinderii o imagine asupra modului în care funcționează mediul monitorizat. De exemplu, un proprietar de servicii poate avea nevoie doar de o vizualizare la nivel înalt care să arate dacă utilizatorii finali pot sau nu să acceseze un serviciu, în timp ce un director executiv poate avea nevoie doar de o vizualizare care să arate dacă un serviciu se află sau nu în SLA.

Raportarea este, de asemenea, importantă pentru a înțelege modul în care funcționează mediul monitorizat. Este posibil ca anumiți membri ai personalului să nu aibă acces la Consola de operațiuni sau să nu primească alerte prin e-mail, dar este posibil ca aceștia să aibă totuși nevoie de acces la informații importante despre starea de sănătate și performanța aplicațiilor și serviciilor cheie. În acest scenariu, rapoartele pot fi utilizate pentru a oferi o interfață în datele colectate de Operations Manager.

De asemenea, proprietarii de servicii și de aplicații trebuie să știe că serviciile furnizate întreprinderii respectă acordurile privind nivelul de servicii pentru performanță și disponibilitate. Prin urmare, trebuie să știți cum se configurează și se afișează Service Level Tracking în Operations Manager.

Lecții

  • Configurarea și gestionarea raportării în Operations Manager
  • Configurarea urmăririi nivelului de servicii
  • Configurarea Operations Manager SharePoint WebPart
  • Configurarea tablourilor de bord și a widget-urilor
  • Crearea de tablouri de bord personalizate

Modulul 8: Configurarea și personalizarea consolei

Echipele de asistență pentru aplicații care utilizează Operations Manager o pot face fie printr-o consolă instalată local, fie prin intermediul consolei web. De obicei, în cadrul unei echipe de asistență pentru aplicații există o serie de roluri care necesită diferite niveluri de permisiuni atunci când se utilizează Consola de operațiuni. Acestea variază de la utilizatori de doar citire până la operatori avansați. În plus, toate aceste roluri trebuie să fie limitate pentru a afișa doar date despre calculatoarele și aplicațiile de care sunt responsabili operatorii. În acest modul veți învăța cum să utilizați securitatea încorporată bazată pe roluri din Operations Manager pentru a oferi acces granular la datele, vizualizările și sarcinile din Operations Manager.

Echipele de asistență pentru aplicații au nevoie de obicei de vizualizări personalizate în cadrul consolei pentru aplicațiile lor cheie. De asemenea, veți învăța cum să proiectați și să furnizați aceste vizualizări echipelor de asistență relevante.

În timp ce unii membri ai echipei pot avea mereu consola deschisă, alte echipe pot solicita trimiterea unei notificări atunci când este detectată o problemă. Managerul de operațiuni utilizează notificări și canale de notificare pentru a realiza această funcționalitate. Acest modul descrie modul de configurare a acestora și de trimitere a alertelor prin e-mail către echipele cheie.

În cele din urmă, pentru a reduce volumul de muncă al diferitelor echipe de asistență pentru aplicații, veți învăța cum să configurați sarcinile de diagnosticare și recuperare în Operations Manager. Acest lucru va oferi o metodă de diagnosticare și de automatizare a remedierii problemelor detectate.

Lecții

  • Securitatea, domeniul de aplicare și rolurile de utilizator
  • Crearea vizualizărilor personalizate și a stărilor de rezolvare a alertelor
  • Configurarea abonamentelor de notificare
  • Crearea de sarcini de diagnosticare și recuperare

Modulul 9: Management Crearea de pachete

Pentru aplicații comune, cum ar fi Microsoft SQL Server și Microsoft Exchange Server, există deja un Management Pack complet dezvoltat. Puteți extinde monitorizarea implicită conținută în Operations Manager prin crearea de reguli, monitoare și grupuri în cadrul consolei Operators.

Cu toate acestea, poate fi necesar să se creeze un pachet de gestionare complet nou pentru a monitoriza aplicațiile personalizate. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să creați pachetul de gestionare în Visual Studio, să sigilați pachetul de gestionare și să îl implementați. Pachetul de gestionare ar trebui apoi să descopere și să monitorizeze automat componentele aplicației.

Crearea pachetului de gestionare este un subiect detaliat care necesită o înțelegere de bază a conceptelor de bază înainte de a continua. Acest modul va acoperi aceste subiecte, inclusiv modul în care se creează un Management Pack atât în consolă, cât și în Visual Studio.

Lecții

  • Management Packs Concepte de autor
  • Autorizarea pachetelor de management prin utilizarea Consola de operații
  • Autorizarea pachetelor de gestionare prin utilizarea Visual Studio Authoring Extensions

Modulul 10: Integrarea Operations Manager cu alte componente System Center

System Center 2012 R2 este format din mai multe componente care asigură gestionarea completă a mediului IT. Aceasta include infrastructura de servere și desktop-uri și infrastructura de rețea care le leagă. De asemenea, puteți gestiona dispozitivele client utilizând System Center 2012 R2.

Ar trebui să integrați componentele System Center 2012 R2 pentru a oferi o gestionare fără întreruperi a mediului IT atât din perspectiva cloud-ului, cât și a centrului de date. Acest lucru asigură o gestionare mai ușoară și mai flexibilă a mediului cloud și a centrului de date și permite automatizarea multor procese manuale.

În acest modul, veți învăța câteva caracteristici cheie ale altor componente System Center 2012 R2. Aceasta include beneficiile care se obțin atunci când se integrează Operations Manager cu acestea.

Lecții

  • Integrarea Service Manager
  • Data Protection Integrare Manager
  • Integrare Orchestrator

Modulul 11: Depanare, reglare și recuperare în caz de dezastru

Soluția de monitorizare trebuie să fie foarte disponibilă pentru a vă asigura că aplicațiile dvs. cheie din linia de afaceri sunt disponibile și funcționează la niveluri optime în orice moment. În plus, asigurarea faptului că sistemul dvs. este complet optimizat ajută la prevenirea întreruperilor și la deteriorarea performanțelor soluției de monitorizare. În acest modul veți învăța cum să optimizați depozitul de date pentru a vă asigura că volumul corect de date este păstrat.

La fel ca în cazul tuturor sistemelor cheie, este important să știți unde să căutați atunci când depanați probleme. Acest lucru include utilizarea rapoartelor pentru a înțelege performanța și cunoașterea jurnalelor pe care trebuie să le investigați atât pe serverele de administrare, cât și pe agenți.

Pentru a crește disponibilitatea generală a serviciului, puteți lua în considerare și configurarea SQL AlwaysOn pentru Operations Manager. Acest lucru va crește disponibilitatea nivelului bazei de date.

În cazul în care o componentă din cadrul mediului Operations Manager se defectează, este la fel de important să înțelegeți cum să recuperați componenta defectă. În acest ultim modul veți învăța cum să optimizați, să depanați și să efectuați recuperarea în caz de dezastru în Operations Manager.

Lecții

  • Depanarea componentelor de bază ale Operations Manager Core
  • Reglarea pachetelor de management
  • Configurarea SQL AlwaysOn pentru Operations Manager
  • Configurarea reținerii datelor în Operations Manager
  • Recuperarea în caz de dezastru în Operations Manager
 35 ore

Mărturii (1)

Cursuri înrudite

Windows 10 (MD-100T00)

35 ore

Supporting and Troubleshooting Windows 10 (10982EC)

35 ore

Virtualizing Enterprise Desktops and Apps (20694BC)

35 ore

Partner Applied Workshop: What's New in Windows 10 (40332AC)

7 ore

MS-10266: Programming in C# with Microsoft® Visual Studio® 2010

35 ore

IT Service Management with System Center Service Manager (10965DC)

35 ore

Introduction to Programming (authorized training course MS 10975)

35 ore

Core Solutions of Skype for Business 2015/2019 (20334CC)

35 ore

Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3 (20480CC)

35 ore

Programming in C# (20483CC)

35 ore

Developing ASP.NET MVC 5 Web Applications (20486CC)

35 ore

Administering System Center Configuration Manager MS 20703-1

35 ore

Categorii înrudite