Schița de curs

Domeniul 1 — Procesul de auditare a sistemelor informaționale (14%)

Furnizați servicii de audit în conformitate cu standardele de audit IT pentru a ajuta organizația în protejarea și controlul sistemelor informaționale.

  • 1.1 Dezvoltați și implementați o strategie de audit IT bazată pe riscuri, în conformitate cu standardele de audit IT, pentru a vă asigura că sunt incluse domeniile cheie.
  • 1.2 Planificați audituri specifice pentru a determina dacă sistemele de informații sunt protejate, controlate și oferă valoare organizației.
  • 1.3 Efectuați audituri în conformitate cu standardele de audit IT pentru a atinge obiectivele de audit planificate.
  • 1.4 Raportați constatările auditului și faceți recomandări părților interesate cheie pentru a comunica rezultatele și a efectua schimbări atunci când este necesar.
  • 1.5 Efectuați urmăriri sau pregătiți rapoarte de stare pentru a vă asigura că acțiunile adecvate au fost luate de conducere în timp util.

Domeniul 2—Governanță și Management al IT (14%)

Asigurați-vă că conducerea și structura organizațională și procesele necesare sunt în vigoare pentru a atinge obiectivele și pentru a sprijini strategia organizației.

  • 2.1 Evaluați eficacitatea structurii de guvernare IT pentru a determina dacă deciziile, direcțiile și performanța IT sprijină strategiile și obiectivele organizației.
  • 2.2 Evaluați structura organizațională IT și managementul resurselor umane (personal) pentru a determina dacă acestea sprijină strategiile și obiectivele organizației.
  • 2.3 Evaluați strategia IT, inclusiv direcția IT, și procesele de dezvoltare, aprobare, implementare și întreținere a strategiei pentru a se alinia cu strategiile și obiectivele organizației.
  • 2.4 Evaluează politicile, standardele și procedurile IT ale organizației, precum și procesele pentru dezvoltarea, aprobarea, implementarea, întreținerea și monitorizarea acestora, pentru a determina dacă susțin strategia IT și respectă cerințele legale și de reglementare.
  • 2.5 Evaluați caracterul adecvat al sistemului de management al calității pentru a determina dacă acesta sprijină strategiile și obiectivele organizației într-o manieră rentabilă.
  • 2.6 Evaluează managementul IT și monitorizarea controalelor (de exemplu, monitorizare continuă, QA) pentru conformitatea cu politicile, standardele și procedurile organizației.
  • 2.7 Evaluați investițiile, utilizarea și practicile de alocare a resurselor IT, inclusiv criteriile de prioritizare, pentru alinierea la strategiile și obiectivele organizației.
  • 2.8 Evaluați strategiile și politicile de contractare IT și practicile de management al contractelor pentru a determina dacă acestea sprijină strategiile și obiectivele organizației.
  • 2.9 Evaluați practicile de management al riscului pentru a determina dacă riscurile organizației legate de IT sunt gestionate corespunzător.
  • 2.10 Evaluează practicile de monitorizare și asigurare pentru a determina dacă consiliul de administrație și conducerea executivă primesc informații suficiente și în timp util despre performanța IT.
  • 2.11 Evaluați planul de continuitate a activității al organizației pentru a determina capacitatea organizației de a continua operațiunile esențiale de afaceri în perioada unei întreruperi IT.

Domeniul 3 — Achiziția, dezvoltarea și implementarea sistemelor informaționale (19%)

Asigurați-vă că practicile de achiziție, dezvoltare, testare și implementare a sistemelor informaționale îndeplinesc strategiile și obiectivele organizației.

  • 3.1 Evaluați cazul de afaceri pentru investițiile propuse în achiziția, dezvoltarea, întreținerea și retragerea ulterioară a sistemelor informatice pentru a determina dacă îndeplinește obiectivele de afaceri.
  • 3.2 Evaluați practicile și controalele de management al proiectelor pentru a determina dacă cerințele de afaceri sunt îndeplinite într-o manieră rentabilă, în timp ce gestionați riscurile pentru organizație.
  • 3.3 Efectuați revizuiri pentru a determina dacă un proiect progresează în conformitate cu planurile proiectului, dacă este susținut în mod adecvat de documentație și dacă raportarea de stare este corectă.
  • 3.4 Evaluează controalele pentru sistemele informaționale în timpul fazelor de cerințe, achiziție, dezvoltare și testare pentru conformitatea cu politicile, standardele, procedurile și cerințele externe aplicabile ale organizației.
  • 3.5 Evaluarea gradului de pregătire a sistemelor informaționale pentru implementare și migrare în producție pentru a determina dacă rezultatele proiectului, controalele și cerințele organizației sunt îndeplinite.
  • 3.6 Efectuați evaluări post-implementare ale sistemelor pentru a determina dacă livrabilele proiectului, controalele și cerințele organizației sunt îndeplinite.

Domeniul 4 — Operațiuni, întreținere și asistență pentru sistemele informaționale (23%)

Asigurați-vă că procesele pentru operațiunile, întreținerea și suportul sistemelor informaționale îndeplinesc strategiile și obiectivele organizației.

  • 4.1 Efectuați revizuiri periodice ale sistemelor de informații pentru a determina dacă acestea continuă să îndeplinească obiectivele organizației.
  • 4.2 Evaluați practicile de management al nivelului de servicii pentru a determina dacă nivelul de serviciu de la furnizorii de servicii interni și externi este definit și gestionat.
  • 4.3 Evaluați practicile de management ale terților pentru a determina dacă nivelul de controale așteptat de organizație este respectat de furnizor.
  • 4.4 Evaluați operațiunile și procedurile utilizatorului final pentru a determina dacă procesele programate și neprogramate sunt gestionate până la finalizare.
  • 4.5 Evaluează procesul de întreținere a sistemelor informaționale pentru a determina dacă acestea sunt controlate eficient și continuă să susțină obiectivele organizației.
  • 4.6 Evaluarea practicilor de administrare a datelor pentru a determina integritatea și optimizarea bazelor de date.
  • 4.7 Evaluați utilizarea instrumentelor și tehnicilor de monitorizare a capacității și performanței pentru a determina dacă serviciile IT îndeplinesc obiectivele organizației.
  • 4.8 Evaluați practicile de gestionare a problemelor și incidentelor pentru a determina dacă incidentele, problemele sau erorile sunt înregistrate, analizate și rezolvate în timp util.
  • 4.9 Evaluează practicile de management al schimbărilor, configurării și lansării pentru a determina dacă modificările programate și neprogramate aduse mediului de producție al organizației sunt controlate și documentate în mod adecvat.
  • 4.10 Evaluați caracterul adecvat al prevederilor de backup și restaurare pentru a determina disponibilitatea informațiilor necesare pentru reluarea procesării.
  • 4.11 Evaluați planul de recuperare în caz de dezastru al organizației pentru a determina dacă acesta permite recuperarea capabilităților de procesare IT în cazul unui dezastru.

Domeniul 5—Protecția activelor informaționale (30%)

Asigurați-vă că politicile, standardele, procedurile și controalele de securitate ale organizației asigură confidențialitatea, integritatea și disponibilitatea activelor informaționale.

  • 5.1 Evaluați politicile, standardele și procedurile de securitate a informațiilor pentru a fi complet și aliniate la practicile general acceptate.
  • 5.2 Evaluează proiectarea, implementarea și monitorizarea controalelor de securitate a sistemului și logice pentru a verifica confidențialitatea, integritatea și disponibilitatea informațiilor.
  • 5.3 Evaluează proiectarea, implementarea și monitorizarea proceselor și procedurilor de clasificare a datelor pentru alinierea la politicile, standardele, procedurile și cerințele externe aplicabile ale organizației.
  • 5.4 Evaluați proiectarea, implementarea și monitorizarea accesului fizic și a controalelor de mediu pentru a determina dacă activele informaționale sunt protejate în mod adecvat.
  • 5.5 Evaluați procesele și procedurile utilizate pentru stocarea, preluarea, transportul și eliminarea activelor informaționale (de exemplu, suporturi de rezervă, stocare în afara locației, date tipărite/tipărite și suporturi de copiere electronică) pentru a determina dacă activele informaționale sunt protejate în mod adecvat.

Cerințe

Nu există nicio cerință prealabilă pentru acest curs fără certificare.

 35 ore

Mărturii (4)

Cursuri înrudite

CISSP - Certified Information Systems Security Professional

35 ore

CISA - Certified Information Systems Auditor

28 ore

ISO/IEC 27005 Foundation

14 ore

ISO/IEC 27005 Lead Risk Manager

35 ore

ISO/IEC 27035 Foundation

14 ore

Categorii înrudite