Schița de curs
Modul 1: Prezentare Generală a Gestionei Serviciilor
În acest modul, veți învăța multe dintre cele mai bune practici și proceduri ITIL și MOF pentru livrarea unei gestioane de servicii IT eficiente și cum System Center 2016 Service Manager poate fi utilizat pentru a le implementa în organizația dumneavoastră. Veți învăța, de asemenea, unele dintre principalele motive de afaceri care stau la baza gestionei serviciilor IT.
Leçii
- Motivele de afaceri din spatele gestionei serviciilor IT.
- Introducere în Microsoft System Center 2016.
- Prezentare generală și funcționalități cheie ale System Center 2016 Service Manager.
- Adoptarea celor mai bune practici ITIL/MOF cu Service Manager.
- Alinierea cerințelor de gestionare a serviciilor IT la Service Manager.
Modul 2: Instalarea System Center 2016 Service Manager
În acest modul, veți învăța despre componente și arhitectura cheie a Service Manager, inclusiv cerințele hardware și software. Veți învăța, de asemenea, cerințele de securitate și considerentele care trebuie luare în calcul înainte, în timpul și după implementarea Service Manager.
Leçii
- Arhitectura și componente principale ale System Center 2016 Service Manager.
- Cerințe hardware, software și de securitate.
- Planificarea și dimensiunea unei implementări a System Center 2016 Service Manager.
- Instalarea System Center 2016 Service Manager.
- Instalarea și configurarea Portalului Self-Service al Service Manager.
- Prezentare generală a Consolii Service Manager.
- Upgradarea la System Center 2016 Service Manager.
Modul 3: Concepte și Funcționalități Cheie
În acest modul, veți învăța multe dintre funcționalitățile și conceptele cheie care vă vor ajuta să înțelegeți cum să configurați funcții importante în Service Manager.
Leçii
- Prezentare generală a Pack-urilor de Management.
- Prezentare generală a CMDB-ului Service Manager.
- Gestionarea Activităților.
- Gestionarea Fluxurilor de Lucru.
- Gestionarea Șabloanelor.
- Securitate și Roluri Utilizator.
Modul 4: Configurarea Service Manager pentru Mediu
În acest modul, veți învăța unele dintre sarcinile cheie de configurare care trebuie efectuate în Service Manager pentru a-l personaliza pentru mediul dumneavoastră.
Leçii
- Configurarea inițială a System Center 2016 Service Manager.
- Configurarea Serviciilor de Afaceri.
- Configurarea Accesului pentru Echipa de Suport.
- Configurarea Notificărilor.
Modul 5: Popularea CMDB-ului Service Manager folosind Conectori
Conectorii în Service Manager oferă o funcție cheie pentru popularea CMDB-ului Service Manager. De exemplu, Conectorul CI Operations Manager importă obiecte descoperite, cum ar fi site-uri web și baze de date, în Service Manager pentru a putea fi adăugate la elementele de lucru precum Incidentele și Solicitarile de Schimbare.
Leçii
- Integrarea Service Manager cu Active Directory și alte componente System Center.
- Integrarea Service Manager cu Exchange.
Modul 6: Gestionarea Incidentelor și Probleme
În acest modul, veți învăța cum să diferențiați o problemă care apare în mediul IT între un incident și o problemă. Veți învăța, de asemenea, cum să configurați incidente și probleme, inclusiv crearea șabloanelor care pot fi folosite pentru a completa automat formele de Incident.
Leçii
- Definirea unui Incident și a unei Probleme.
- Gestionarea Incidentelor.
- Gestionarea Problemelor.
- Utilizarea Cozi și Vederi cu Incidente și Probleme.
Modul 7: Gestionarea Schimbărilor și Lansărilor
În acest modul, veți învăța cum Service Manager gestionează schimbările din mediul IT prin utilizarea Solicitarilor de Schimbare. Acest lucru include crearea și gestionarea Activităților precum Activitățile de Revizuire care sunt folosite pentru a aproba sau respinge schimbările. Veți învăța, de asemenea, cum Recordurile de Lansare sunt utilizate pentru a grupa, planifica și dezvolta schimbările aprobate.
Leçii
- Gestionarea Solicitarilor de Schimbare.
- Gestionarea Recordurilor de Lansare.
Modul 8: Configurarea și Gestionarea Catalogului de Servicii
În acest modul, veți învăța toate aspectele îndeplinirii Solicitarilor de Servicii din Service Manager cu excepția Gestionării Nivelurilor de Serviciu care este acoperită în modulul 10.
Leçii
- Catalogul de Servicii, Ofertele de Solicitare și Ofertele de Servicii.
- Gestionarea Solicitarilor de Servicii și Grupurilor de Catalog.
- Portalul Self-Service.
Modul 9: Automatizarea Proceselor de Afaceri cu Orchestrator
În acest modul, veți învăța cum Orchestrator și Service Manager pot fi folosiți pentru a automatiza procesele de afaceri.
Leçii
- Prezentare generală a Orchestrator.
- Configurarea Runbook-urilor în Orchestrator.
- Configurarea Integrării între Orchestrator și Service Manager.
- Crearea unei Oferte de Solicitare în Service Manager pentru a iniția un Runbook în Orchestrator.
Modul 10: Configurarea Gestionării Nivelurilor de Serviciu
În acest modul, veți învăța cum este implementată Gestionea Nivelurilor de Serviciu în Service Manager.
Leçii
- Configurarea Gestionării Nivelurilor de Serviciu.
- Vizualizarea Informațiilor din Acordul de Niveluri de Serviciu (SLA) în Service Manager.
Modul 11: Utilizarea Rapoartelor și Analiza Datelor în Service Manager
În acest modul, veți învăța cum să rulați rapoarte în Service Manager, inclusiv cum să gestionați și mențineți job-urile și cuburile de depozitare a datelor pe care se bazează rapoartele. De asemenea, veți învăța cum să efectuați analiza avansată a datelor din cub folosind Excel și SharePoint.
Leçii
- Rularea Rapoartelor în System Center 2016 Service Manager.
- Configurarea și rularea Job-urilor de Depozitare a Datelor.
- Soluționarea problemelor Job-urilor de Depozitare a Datelor care au eșuat.
- Cuburile de Depozitare a Datelor.
Modul 12: Soluționarea Problemelor Avansată și Recuperarea după Dezastru
În acest modul, veți învăța unele dintre tehniciile de soluționare a problemelor avansate utilizate pentru rezolvarea problemelor din Service Manager. Veți învăța, de asemenea, cum să efectuați recuperarea după dezastru pentru componente de Service Manager care au eșuat, precum bazele de date ale Service Manager.
Leçii
- Efectuarea Soluționării Problemelor Avansate în Service Manager.
- Efectuarea Recuperării după Dezastru în Service Manager.
Modul 13: Crearea Formularilor și Elementelor în Service Manager folosind Servicul Authoring Tool
În acest ultim modul, veți învăța cum să utilizați Serviciul Authoring Tool pentru a crea noi formule personalizate în Service Manager.
Leçii
- Concepte cheie în crearea și personalizarea formularelor folosind Servicul Authoring Tool.
- Crearea de noi formule personalizate folosind Servicul Authoring Tool.