Schița de curs

Ziua 1 - Gestionarea Proiectelor Software în Contextul Modelului Waterfall

1. Introducere la Waterfall

a. Context istoric

  1. Winston Royce
  2. Surse din procesele de producție

b. Etapele modelului Waterfall

  1. Colecționarea cerințelor
  2. Proiectare
  3. Implementare
  4. Verificare
  5. Menținere

c. Provocările modelului Waterfall

  1. Gestionarea schimbărilor
  2. Distanța dintre cunoștințele de afaceri și implementare
  3. Riscul stocat târziu în ciclul de viață
  4. Prioritizarea domeniului de aplicare

d. Reacțiile la modelul Waterfall

  1. Acceptare – Abordări Waterfall, de exemplu SSADM
  2. Gestionare – Modelul V
  3. Adaptare – Incremental
  4. Respingere – Agile
  5. Îmbunătățire – Lean

2. Strategii de gestionare a modelului Waterfall folosind Modelul V

a. Verificare și validare precoce

  1. Costurile descoperirii târzie
  2. Revizuirile și inspectiunile
  3. Analiza statică

b. Etapele de testare ale Modelului V

  1. Testarea unitară/integrarea unitară
  2. Testarea sistemului
  3. Testarea integrării sistemului
  4. Testarea de acceptare

c. Beneficiile Modelului V

  1. Îmbunătățirea implicării utilizatorilor în verificare
  2. Mitigarea riscurilor precoce

3. Adaptarea modelului Waterfall cu abordările Incrementale

a. Tipuri de abordări incrementale

  1. Pre-planificate
  2. Paralele, RAD
  3. Evoluționale, RUP

b. Principii ale livrării incrementale

  1. Incremente de produs
  2. Prototipare
  3. Timp limitat (timeboxing)

c. Beneficiile livrării incrementale

  1. Îmbunătățirea implicării utilizatorilor în luarea deciziilor
  2. Returnul timpurii asupra investițiilor
  3. Răspuns la schimbări

4. Respingerile modelului Waterfall în favoarea Agile

a. Esențialele Agile

  1. Manifestul Agile
  2. Principiile Agile

b. Introducere la Scrum, framework-ul Agile cel mai popular

  1. Livrare iterativă
  2. Colaborarea în echipă
  3. Documentație just in time
  4. Planificare adaptivă

c. Beneficiile Agile

  1. Îmbunătățirea implicării utilizatorilor în procesul de lucru
  2. Echipa dezvoltării împowerată
  3. Return rapid asupra investițiilor
  4. Capacitate mai mare de a răspunde schimbărilor
  5. Reducerea dezvoltării neutilizate (nugatory)

5. Îmbunătățirea modelului Waterfall cu livrarea Kanban

a. Lean și Kanban 

  1. Istoria livrării Lean 
  2. Istoria Kanban
  3. Principiul reducerea deșeurilor

b. Introducere la Kanban

  1. Tabela Kanban (Kanban board)
  2. Gestionarea lucrărilor în curs (work-in-progress)

c. Beneficiile Kanban

  1. Capacitate mai mare de a răspunde schimbărilor
  2. Return rapid asupra investițiilor
  3. Reducerea dezvoltării neutilizate (nugatory)

Ziua 2 - Tehnici de Gestionare a Proiectelor Agile

1. Controlul Empiric al Procesului

a. Inspectare

  1. Demonstrație
  2. Retrospecție

b. Adaptare

  1. Planificare adaptivă
  2. Meliorarea continuă

c. Transparență

  1. Implicarea stakeholderilor
  2. Negocierea contractelor
  3. Documentație just in time

2. Gestionarea cerințelor

a. Backlog-uri

  1. Backlog-ul produsului
  2. Backlog-ul lansării
  3. Backlog-ul sprint-ului

b. Elementele backlog-ului

  1. User Stories
  2. Dificultăți (Defects)
  3. Cerințe specificate

c. Risc

  1. Adjustarea Backlog-ului pentru risc
  2. Reducerea riscurilor (Risk burndown)

3. Estimare și control

a. Planificarea timp limitat (timebox planning)

  1. Planificarea lansării
  2. Planificarea iterației
  3. Comunicarea zilnică

b. Tehnici de prioritizare

  1. MoSCoW
  2. Bază valorică (Value based)
  3. Alte tehnici

c. Tehnici de estimare

  1. Grooming al user story-urilor
  2. Jocul Planificării (Planning Poker)

4. Gestionarea livrării

a. Livrare iterativă

  1. Viteză de lucru a echipei (team velocity)
  2. Return rapid asupra investițiilor

b. Indicatori de informație (information radiators)

  1. Pereții Scrum
  2. Diagramele de consum (burn-down chart)

5. Gestionarea echipei

a. Liderare asociativă

  1. ScrumMaster ca facilitator
  2. Rolul managerului de proiect tradițional

b. Implicarea utilizatorilor finali

  1. Singurul decizionar - Proprietarul Produsului (Product Owner)
  2. Comunicarea cu stakeholderii (Piguri și Gaini)

c. Echipa împowerată

  1. Echipe autogestionate
  2. Rolul specialistului în cadrul echipei
  3. Gestionarea echipei divizate

Cerințe

Nici unul

 14 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (5)

Cursuri viitoare

Categorii înrudite