Schița de curs

Despre ce este vorba de fapt – încercarea de a defini conceptul de schimbare

  • Definițiile schimbării
  • Ce înseamnă a gestiona schimbarea?
  • De ce toate acestea - despre factorii care provoacă nevoia de schimbări în organizație
  • Cum să gestionezi asta? - diverse modele de abordare a schimbării în companie

Schimbarea este făcută de oameni - aspecte psihologice ale schimbării

  • Schimbarea – o oportunitate sau o necesitate?
  • Despre un dragon teribil inexistent - frică și stereotipuri despre schimbare
  • Intrăm în luptă - pregătim oamenii pentru schimbare
  • Specificul și rolul comunicării în situația introducerii schimbării

Este deja asta – când suntem gata să ne schimbăm?

  • Chiar deja?????? despre motivele interne și externe ale schimbării
  • Poate că e mai bine să nu... despre diferitele tipuri de rezistență la schimbare, despre cum să le recunoști și cum să le depășești
  • Când ne este prea frică - Albee și modelul său de înțelegere și reducere a stresului
  • Pro și contra – când reacționăm la schimbări în mod pozitiv și când negativ

O organizație este ca o persoană - ea dezvoltă - o propunere de analiză a dezvoltării unei organizații conform lui Greiner)

  • Etapele dezvoltării organizației în modelul lui Greiner
  • Schimbați manualul de operare - sfaturi pentru cei care îl introduc despre cum să reacționeze și să gestioneze în faze individuale

Automotivare, atitudini pozitive și creativitate în procesul de introducere și gestionare a schimbării

  • Schimbarea începe în noi - despre recunoașterea propriilor emoții, atitudini, atitudini și reacții la schimbare
  • Există întotdeauna o modalitate diferită - căutarea de noi soluții în situații familiare

Cum se face pas cu pas - și anume etapele managementului schimbării:

  • Stabilirea obiectivului organizațional general,
  • Greutatea și dimensiunea modificării,
  • Schimbarea și cultura organizațională a companiei,
  • Semnale de avertizare – necesitatea identificării limitărilor critice.

Construirea unui proiect de schimbare care include:

  • Pas cu pas - împărțire în etape,
  • Cine este cine – adică separarea funcțiilor,
  • Poate fi diferit - conștientizarea unei posibile scăderi a motivației,
  • Observarea și evaluarea - metode de monitorizare și măsurare a rezultatelor

Lider, deschide calea!!! rolul liderului în procesul de schimbare

  • Rolul unui lider în fața schimbării
  • Selectarea instrumentelor și stilurilor de management într-o situație de schimbare
  • Poate oricine să fie un lider de schimbare – profilul de competență al unui lider de schimbare

Singur sau în grup? – despre includerea angajaților în procesul de schimbare – modelul lui Drucker.

  • Ceea ce nu ne așteptam - despre succesul brusc, eșecul sau evenimentele externe,
  • Lumea imaginației și lumea reală - despre inconsecvența așteptărilor și a faptelor,
  • Procesul de schimbare ca indicator al nevoii de inovare
  • Moarte subită sau un zâmbet de noroc? - schimbări care surprind pe toată lumea.

Influența eficientă a unui lider al schimbării

  • Cum să construiți încredere și acceptarea schimbărilor organizaționale
  • Persuasiunea, adică convingerea oamenilor să se schimbe
  • Influențarea oamenilor într-o situație de schimbare – modelul lui K. Barnes și R. Cialdini
 14 ore

Cursuri înrudite

Person to Person Skills

7 ore

Effective Meetings

7 ore

Assertiveness for Managers

7 ore

Team Skills

7 ore

Presentation Skills

7 ore

Categorii înrudite