Schița de curs

Elemente de bază ale lucru cu programul

  • Panouri, spații de lucru și ferestre; configurarea interfeței în funcție de nevoi și natura lucrului
  • Preferințe — configurarea sprijinului pentru mouse și tastatură, scurtături pe tastatură, setările sistemului și extrasuri
  • Navigarea în scenă 3D — poziționarea camerei și comutarea rapidă între ferestrele de vizualizare
  • Configurarea modului de afișare a obiectelor în scenă 3D

 Elemente de bază ale lucru cu obiecte

  • Selectarea, crearea, ștergerea și gruparea obiectelor
  • Gestionarea ierarhiei obiectelor în scenă
  • Lucrul în modul de obiect și editare
  • Componentele obiectului / corpului: vârfuri, muchii, plane

Elemente de bază ale modelării

  • Mutarea, rotirea și redimensionarea obiectelor și a componentelor lor
  • Modelarea cu unelte cheie: Extrudare, Introducere, Învelire, Tăiere cu buclă, Cuțit
  • Modelarea cu modificatori cheie: Suprafață de subdivizare, Solidificare, oglindire, Boolean, Array, Deformare simplă
  • Reguli ale modelării: crearea rețelei obiectului din patrulatere și evitarea triunghiurilor și n-unghiuri, controlul traseului unui contur de buclă
  • Modelarea în simetrie
  • Controlul densității rețelei obiectului
  • Controlul aspreției și curburii muchiilor

Modelarea în practică

  • Reguli generale pentru crearea solidelor organice și inorganice (modelare de suprafațe dure)
  • Înșiruirea fragmentelor unui solid cu secțiuni diferite
  • Reguli ale modelării în funcție de topologia corectă a rețelei
  • Retopologie — reconstrucția parțial sau totală a rețelei obiectului
  • Sprijinirea procesului de modelare a rețelei obiectului cu unelte de sculptură
  • Modelarea prin tăiere
  • Transferul detaliilor tăiate din suprafața obiectului într-un solid cu topologie corectă

Crearea hărților UV

  • Reguli generale pentru crearea unei hărți UV a unui obiect
  • Planificarea poziționării marginilor tăiate ale rețelei obiectului
  • Crearea hărților UV unice și cu mai multe elemente
  • Optimizarea hărții UV
  • Combinarea fragmentelor mici ale hărții UV în zone mai mari
  • Evidențierea marginilor exterioare ale hărților UV
  • Crearea hărților UV cu mai multe elemente (UDIM)

Texturizare

  • Elemente de bază ale creării materialelor folosind shader-ul Principled BRDF
  • Fundamentele fizicii reacției suprafeței la lumina
  • Controlul reflexiilor luminii și ale mediului pe suprafața unui obiect
  • Dispersarea reflecțiilor luminii
  • Reflecții anizotrope
  • Crearea de suprafețe transparente, lașe, “gălbene” și colorate
  • Crearea unui efect de dispersie sub suprafață
  • Reguli pentru crearea tipurilor de bază de suprafețe: plastice, metale, sticlă, materii organice,
  • lemn, tissuri
  • Crearea hărții normale și a celei de deplasare
  • Elemente de bază ale creării propriilor texturi din fotografii

Iluminat

  • Teoria “tăierea” formei unui obiect cu lumina
  • Reguli fotografice pentru iluminatul obiectelor
  • Crearea unei studii virtuale — fundal, subpavaj, efecte atmosferice
  • Iluminatul obiectelor individuale
  • Iluminatul grupurilor de obiecte
  • Iluminat cu lampe și suprafețe cu materiale emisive
  • Iluminat cu imagini HDR
  • Controlul razei și a amplitudinii efectelor iluminării
  • Controlul parametrului reflecției luminii
  • “Pictarea” luminoasă

Renderizare

  • Aspecte tehnice ale procesului de renderizare a imaginii
  • Renderizarea cu CPU și plăcuță grafică
  • Renderizare preview și finală
  • Configurarea parametrului camerei de renderizare
  • Rezoluția de renderizare bună pentru scopul imaginii finale
  • Renderizarea pe layere
  • Renderizarea cu motorul Cycles
  • Renderizarea cu motorul Eevee (Blender 2.8)
  • Elemente de bază ale procesării finale a imaginii renderizate în Adobe Photoshop
  • Exportarea imaginii finale în format și parametri compatibili cu scopul utilizării sale
  • Pregătirea scenei finale și a fișierului pentru renderizare pe farme de renderizare

Cerințe

Abilități de bază cu computer

 28 ore

Numărul de participanți


Pret per participant

Mărturii (2)

Cursuri viitoare

Categorii înrudite