Schița de curs
Introducere în comunicarea cu clientul
- Importanța comunicării eficiente
-
Inteligența emoțională aplicată relațiilor cu clienții
- Principiile inteligenței emoționale aplicate clienților dificili
- Ascultarea activă și empatia
- Frăzuri strategice pentru a schimba atitudinea unui client dificil
- Caracteristicile clienților de astăzi
-
Factorii care creează un client dificil:
- Natura sau personalitatea lor
- Dorința de a câștiga beneficii suplimentare din situația lor
- Lipsa de înțelegere a condițiilor de vânzare
- Serviciu client deficitar primit
- Nesatisfacția în ceea ce privește standardele calitativ ale produsului sau serviciului
- Daune personale sau financiare cauzate de un serviciu ineficient
Tipuri de conflicte în relațiile comerciale
- Conflicte cauzate de neînțelegeri
- Conflicte cauzate de erori de deducere
- Conflicte cauzate de așteptări nesatisfacute
Gestionarea plângerilor și reclamațiilor
- Identificarea problemei
- Atribuirea responsabilității pentru gestionarea conflictului
- Tehnici de gestionare a obiecțiilor (de exemplu, tehnicile „banci de ceală”)
- Studiu de caz: gestionarea unei plângerii privind un serviciu nesatisfăcător
Strategii pentru rezolvarea conflictelor
- Pași pentru o rezolvare eficientă
- Ascultarea activă și propunerea de soluții
- Tehnici specifice pentru gestionarea clienților dificili (de exemplu, tehnicile „oglindă”)
- Transformarea unei obiecțiuni în o oportunitate de vânzare
- Alte strategii utile
Grijirea proprie și gestionarea emoțională
- Importanța grijirii proprii în gestionarea clienților complexi
- Tehnici de gestionare a stresului și frustrării
Sondaje de satisfacere a clientului și evaluarea serviciilor
- Scopul și importanța sondajelor de satisfacere a clientului
- Conceptualizarea întrebărilor eficiente în sondaje
- Colectarea și analiza datelor de feedback
- Utilizarea observațiilor pentru îmbunătățirea calității serviciului și a reținerii clienților
Casuri practice suplimentare cu participanții
- Joc de rol: gestionarea interacțiunilor dificile cu clientii
- Analiza în grup a plângerilor reale ale clienților
- Dezvoltarea unui plan de urmărire și evaluare a serviciului
Rezumat și pași următori
Cerințe
- O înțelegere a principiilor serviciului client
- Experiență în roluri cu contact direct cu clienți
- Interesul de dezvoltare a abilităților de comunicare și rezolvarea conflictelor
Audiență
- Reprezentanți ai serviciului client
- Personal de vânzări și gestionare a conturilor
- Supervizori și lideri de echipă care gestionează relațiile cu clienții
Mărturii (5)
Nivelul de implicare și pasiune.
Dai Forterre - Netherlands Business Support Office (NBSO) Indonesia
Curs - High-Impact Communication Skills
Tradus de catre o masina
Întrucât era un 1:1, personalizarea conținutului.
Patricia - Embraer
Curs - Influencing and Avoiding Conflict
Tradus de catre o masina
Atmosferă deschisă fără judecată
Agnieszka - AXA XL
Curs - Business Communication Skills
Tradus de catre o masina
un echilibru bun între teorii și practici
Akos Hegyi - BioLife Plazma Hungary Kft. / Sanaplasma Kft.
Curs - Conflict Resolution, Assertiveness and Self Confidence
Tradus de catre o masina
We could practice on real situation and Helen gave to me a lot of practical tips.
Elisa Venturini
Curs - Assertiveness
Tradus de catre o masina