Schița de curs

Introducere în problemele de comunicare

  • procesul de comunicare și etapele acestuia
  • importanța comunicării verbale și non-verbale
  • tehnici și instrumente pentru o comunicare eficientă

Principiile comunicării eficiente ca element esenţial în contactele eficiente în organizaţie

  • autoanaliza propriului stil de comunicare
  • erori de comunicare
  • bariere de comunicare
  • etapele creării contactului interpersonal
  • comunicarea față în față și comunicarea telefonică

Comunicarea în organizație

  • rețelele de comunicații din organizație
  • modele de flux de informații și optimizarea acestora
  • sarcinile și instrumentele de comunicare internă

Conversație eficientă

  • modelarea propriei imagini ca expeditor și destinatar al unui mesaj
  • factori care afectează calitatea contactelor profesionale dintre angajaţi
  • ascultarea activă ca instrument de comunicare eficientă
  • factori care interferează cu ascultarea și înțelegerea vorbirii
  • arta de a pune întrebări
  • mecanisme psihologice şi tehnici de influenţare

În armonie cu tine însuți și în relații bune cu ceilalți - conceptul de comportament asertiv

  • conceptul de asertivitate
  • propriile tale drepturi
  • când decizi să fii asertiv
  • tipuri de comportament: agresiv, supus, asertiv
  • construirea mesajelor „eu” ca bază pentru exprimarea asertivă a opiniilor, judecăților și emoțiilor
  • de ce ne este frică să spunem „nu” – ce ne reține
  • stima de sine rezultată din autotratamentul asertiv

Ce înseamnă să te respecti pe tine și pe tine însuți - ce se întâmplă dacă suntem de acord sau refuzăm

  • capacitatea de a spune nu și de a accepta nu
  • capacitatea de a argumenta
  • apărare împotriva manipulării
  • acceptând aprecieri negative și pozitive, răspunzând formelor de critică
  • oferirea de feedback constructiv

Conflict, diferență de opinii sau ceartă? Definirea conceptului de conflict

  • ce este un conflict – esența și tipurile conflictelor
  • tipuri de conflicte în funcție de participanți.
  • când un conflict interpersonal devine un conflict intern – teoria lui Kurt Lewin

De unde vine asta? Adică despre principalele surse de conflicte

  • fiecare trage în propria direcție - diferențe de obiective
  • al meu este întotdeauna mai bun – diferențe de valori sau opinii
  • cine este cine, adică ambiguitatea organizațională

Diavolul nu este atât de groaznic - sau conflictul este întotdeauna o problemă? Conflicte funcționale și disfuncționale

  • Este orice conflict distructiv pentru echipă?
  • cand se construieste conflictul?
  • ce determină puterea constructivă sau distructivă a conflictului?

Când privim același lucru, vedem ceva diferit, adică distorsiuni ale percepției care apar în conflict

  • importanţa atitudinii personale şi a motivaţiei în conflict
  • ce ne face dificilă și ce ne ajută să vedem esența conflictului
  • cum să intri în pielea altcuiva, adică să privești conflictul prin ochii celorlalți

Cine ești și cine poți fi – Stiluri de comportament în gestionarea conflictelor

  • nimic nu este la fel – tipuri de comportament în situații de conflict
  • panaceu ?????? Există un comportament corect în fiecare dispută?
  • când învinge încăpățânarea – consecințele aplicării rigide a anumitor stiluri

Despre conflictul care ajută și se dezvoltă - utilizarea asertivă și de dezvoltare a conflictelor în munca în echipă

  • abilități asertive utile în rezolvarea conflictelor
  • cum să transformi plumbul în aur sau cum să faci conflictul să producă un efect pozitiv în munca în echipă?

Cum să nu te îneci în conflict? – strategii utilizate într-o situaţie conflictuală

  • Eu câștig - tu pierzi
  • tu câștigi - eu pierd
  • fără un învins - transformând conflictul în cooperare

Lucrul cu emoțiile aflate în conflict sau cum să faci față unei situații dificile

  • un vulcan plin de lavă – sau despre emoții care pot prelua controlul asupra noastră
  • introducere în antrenamentul antistres
  • metode de relaxare si concentrare

Nu numai calea bătută - principii creative ale rezolvării conflictelor

  • Câte moduri poți găsi o soluție la conflict?
  • Există un mijloc de aur pentru a ajuta la găsirea unui acord?
  • modalităţi optime de rezolvare a conflictelor din companie

Cerințe

Scopul formării va fi revizuirea și îmbunătățirea competențelor necesare pentru atingerea obiectivelor de afacerióatât în ceea ce privește munca individuală, cât și în echipă.

 14 ore

Mărturii (2)

Cursuri înrudite

Effective communication skills

21 ore

Effective interpersonal communication with elements of assertiveness

14 ore

Categorii înrudite